Sydney

5 januari 2017 - Sydney, Australië

Sydney is like een toeristenstad met hier en daar wat inwoners. Zo voelt het tenminste door de vele internationaliteiten die je tegenkomt. Ze hebben hier wel huizen, maar niemand lijkt er te wonen. Elke dag schijnt vakantie; lekker naar het strand in de zon bakken. Voor dit laatste is Bondi - de wijk waar Niki woont en ik mocht logeren - de hotspot. Met Fransen en Argentijnen om ons heen vormden we een volledig internationaal gezelschap. Ben benieuwd hoeveel van de 4,5 miljoen inwoners er "echt" Australisch zijn...

Wanneer Niki vrij was - en dat was gelukkig vaak - hebben we gewandeld, op het strand gelegen, het Opera House en de Harbour Bridge bezocht, en natuurlijk kerst en oud en nieuw gevierd. Het hoogtepunt was letterlijk nieuwjaar, omdat we vanaf een dakterras het vuurwerk op en rondom de brug konden bewonderen. Om 12 uur twaalf minuten lang prachtig vuurwerk! De zelfgemaakte oliebollen maakten het feest compleet.

Toen ik alleen op pad was, ging ik naar het Powerhouse Museum, de plek waarvandaan vroeger de stad van stroom werd voorzien. Extra leuk was een expositie over 3D-printen, omdat Niki deze techniek tijdens haar studie - industrieel ontwerpen - heeft gebruikt. Zo heeft ze een lichthouder in de vorm van het Opera House gecreërd. Een topdesign zo bleek, want ze heeft haar studie in Sydney met succes afgerond. Wie weet komt het wel als souvenir mee terug naar Nederland!

Maar tijd om terug te gaan, is het nog lang niet. Mijn volgende bestemmingen zijn Hongkong en Indonesië, en bovendien hebben we besloten om daarna een tijdje in Sydney te blijven; Niki op zoek naar een stage en ik naar een baan. Desondanks moet ik vooralsnog concluderen dat ik het niet de beste stad vind. Maar wat niet is, kan nog komen!

Beste stad: Melbourne

Bird count: 145

1. Kees:
    5 januari 2017
    Hoi Tom, Als ik het zo zie best leuk en zeker met Oud en Nieuw.
    Nu al weer in Hong Kong. Ben benieuwd naar de foto's van daar.
  2. Jolan Schreuder:
    Indonesie!!! Zin in!
  3. Caroline Boom:
    Lieve Tom,
    Fijn om weer een verhaal van je te lezen en ook je mening te horen over alle dingen die je ziet en meemaakt. Het kan altijd nog mooier, maar dit alles ziet er al geweldig uit! Leuke en mooie foto's weer.
    Gisteren naar Hong Kong gevlogen ik heb je op de vlucht geprobeerd te volgen (wist alleen de tijd en waar vandaan en waar naartoe, maar had och de goede vlucht te pakken;)
    Super hoe jullie het allemaal doen en hoe mooi zijn jullie plannen!
    Voor hier weleens slikken, duurt hééééél lang. Maar voorop staat dat jullie moeten genieten en het jullie dubbel en dwars is gegund.
    Lieve Tom geniet in Hong Kong en daarna op Bali!
    Je bird count WOW 145! Zal nu ook weer toenemen met alle Aziatische birds.
    Enjoy and take care!
    Liefs XXX, mam